I don't mind

En av de slappaste helgerna någonsin. Jag har hållit mig på Lambertseter hela helgen eftersom jag egentligen inte haft någon anledning att dra in till Oslo. Tanken var att jag skulle in och shoppa, men med ett shoppingcenter 2 minuter från mig kunde jag likagärna göra det där. Lego till pojkarna (så svårt att veta vad de gillar nuförtiden, har inte träffat goingarna sedan januari. Salladsbestick till H&J, och har redan köpt världens sötaste picknickkorg till Eli. Fy vad jag längtar efter dem. Inte många dagar kvar tills jag åker, 6 aug. Sexte som jag råkat säga två gånger, vad hände där!? Pinsamt. Jag kan nu konstatera att jag varken kan svenska, norska eller engelska ordentligt.
Även om hela helgen på något sett haft en skugga av Bomben, skjutningarna och alla hemskheter, nyheterna har stått på en hel del hos mig, så känns det ändå som om man är isolerad här borta. 20 minuter från city och det känns som andra sidan jordklotet. Det är för overkligt för att ta in, omöjligt att förstå. Jag borde bli så mycket mer berörd. Men här har helgen mest handlat om regn. Varje dag har det regnat, solen har tittat fram emellanåt och jag hann tillochmed utnyttja min nyinköpta, rosaprickiga soldyna från Nilles (favoritaffär, billig skit!).
Jag och Emma såg filmen Midnight in Paris och en fras som verkligen fastnade var när tjejen från skivbutiken sa till killen "I don't mind getting wet". Tydligen ansåg de att Paris var vackrast i regnet. Jag har tänkt på det där, varför är man så hemskt rädd för regnet? Akta frisyren, sminket, man vill inte vara blöt hela dagen och frysa osv. Så tänkte jag vidare, om man tar bort alla de detaljerna, så är det ganska mysigt mer regn. Avslappnande, härligt. Så häftigt att det kan komma så mycket vatten från himlen.
Ett lokalt regn, himlen verkligen öppnade sig, anföll när jag skulle gå hem från Lambertseter Senter. Så jag packade in alla inköp, väskan och allt i påsar och gav mig ut. Folk stod kvar och väntade ut regnet, stirrade efter mig. Hade de vetat att jag var svensk hade det väl bekreftat alla misstankar. Haha! Var dyngblöt på 30 sek. Härligt!
Idag har norsk TV varit så snälla, iochmed alla hemskheter, och ställt in alla vanliga program och visat filmer hela dagen lång, utan pauser i filmer eller mellan. (Är på 6e filmen för idag nu!). Men mamma påpekade att jag inte borde ligga inne hela dagen vilket väl var vettigt. Och igår hade jag tänkt gå ut och köpa Dotskakor (favorit) men det blev inte av så jag tänkte jag kunde ta det idag. Så imorse insåg jag att KORV, alla affärer är ju stängda i Norge om söndagar. Kommer aldrig vänja mig vid det. Men så gav jag mig ut i spöregnet, på med sportBH, joggingskor och hela kittet! Folk bara stirrade på mig, som vanligt?! Måste vara kombinationen av att jag studsar fram och att det ösregnade, och kanske för att jag är blond? I dunno.
Så jag var ute i över 1 h i spöregn för att leta efter DOTS. Fann dem inte, men på 7eleven på Nordstrand hittade jag något ännu mycket bättre. HALFBAKED. ÅH , lycka. Kom hem helt dyngblöt, in i duschen och hamnade i soffan för den 6e filmen för idag med min älskade glass! Och det var dessutom ett alldels extragott exemplar av glassen. Massor cookie dough, kletiga browniebitar (de är så ofta torra..) och bara SUPER YUMMY. I helgen kommer Ballex och det blir NICE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0